نشست رسانه ای  سیفی رییس میراث و.. استان یزد (6)

پیش بینی کاهش مسافرتهای نوروزی به استان یزد در نوروز

89


یزدفردا "مهندس سیفی رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان یزد ظهرامروز طی نشست رسانه ای برنامه های این سازمان در دهه مبارکه فجر و همچنین عید نوروز را تشریح کرد .

وی عنوان کرد: به دلیل شرایط اقتصادی همچنین به دلیل وقایع رخ داده پس از انتخابات در کشور، تعداد ورودی تورهای گردشگری به کشور بسیار کاهش یافته است به همین دلیل پیش بینی می شود در نوروز 89 نیز با کاهش مسافر به استان یزد مواجه باشیم.

سیفی همچنین با اشاره به آمار مسافران نوروزی 88 به استان یزد خاطرنشان کرد: نوروز امسال سه میلیون و 307 هزار و 347 مسافر وارد استان یزد شده که از این تعداد 937 هزار و 990 نفر در مراکز اقامتی، اسکان یافته اند

وی همچنین در بخش دیگری از این نشست با اشاره به برنامه های میراث فرهنگی استان یزد در راستای جذب گردشگر اظهار داشت: زیرساختهای گردشگری از جمله هتل و اماکن اقامتی از موثرترین راهکارهای جذب گردشگر است که در این راستا استان یزد هم اکنون با 42 هتل، 10 مهمانپذیر، شش پانسیون و 24 خانه استیجاری و 31 دفتر خدمات مسافرتی، به گردشگران سرویس دهی می کند.

وی تعداداتاق هتل ها  و مهانپذیر های استان را 2306 اتاق و مجموع تختهای اقامتی استان یزد را سه هزار و 881 تخت اعلام کرد.

سیفی به تشکیل کمیتهای استانی و شهرستانی مهمانان نوروزی اشاره نموده و افزود :تمام دستگاههای دولتی در استان آمادگی کامل خود را جهت ارائه خدمات مناسب به مهمانان نوروزی اعلام کرده و برنامه ریزی  جهت استقبال انجام شده است.

سیفی با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه صنایع دستی استان یزد اظهار داشت: در سال 84 حدود 10 مرکز آموزشی در استان یزد دایر بود که این رقم در سال جاری به 17 مرکز رسیده است.

وی ادامه داد: در سال 84 همچنین 80 مربی به ارائه آموزش های صنایع دستی اشتغال داشتند که این آمار هم اکنون به 115 مربی رسیده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا